Klacht indienen bij aanbesteden

Neemt u als ondernemer deel aan een aanbestedingsprocedure? En vindt u dat de aanbestedingsregels niet goed zijn toegepast? Dan kunt u hierover een klacht indienen. Gemeente Alphen aan den Rijn heeft hiervoor een klachtenprocedure opgesteld. 

Elke klacht wordt onafhankelijk, zorgvuldig en deskundig behandeld door een externe klachtencommissie. Zij beoordelen de klacht onafhankelijk, zorgvuldig en deskundig. De klachtencommissie geeft een advies aan de gemeente. De gemeente hoeft dit advies niet verplicht over te nemen. De gemeente beslist zelf of de klacht (deels) terecht of onterecht is. Ook beslist de gemeente of er aanpassingen gemaakt moeten worden in de lopende aanbestedingsprocedure.

Klachtenregeling bij aanbesteden (pdf, 105 kb)

Klacht indienen >>

Bent u het niet eens met de beslissing van de gemeente? Dan kunt u een klacht indienen bij de Commissie van Aanbestedingsexperts.

  • Het indienen van een klacht schort de lopende aanbestedingsprocedure en bezwaartermijn niet op
  • Wilt u een kort geding aanspannen over een (lopende) aanbesteding? U bent niet verplicht uw klacht in te dienen bij Gemeente Alphen aan den Rijn.