Ontvang uw gemeentelijke belastingaanslag voortaan digitaal

De belastingaanslag voor de gemeentebelastingen kunt u ook digitaal ontvangen. U ontvangt deze dan in uw persoonlijke Berichtenbox van MijnOverheid.

In deze afbeelding wordt uitgelegd hoe u uw belastingaanslag digitaal kunt ontvangen. Deze informatie staat ook in de tekst van het bericht.Wat is de Berichtenbox van MijnOverheid?

In uw Berichtenbox kunt u post digitaal ontvangen van organisaties zoals het Kadaster, RDW, SVB, UWV en Gemeente Alphen aan den Rijn. U logt veilig en gemakkelijk in met uw DigiD.

Hoe ontvang ik mijn post digitaal?

Om uw post digitaal te ontvangen, logt u in op mijn.overheid.nl en zet u het vinkje voor Gemeente Alphen aan den Rijn aan bij ‘Instellingen’. U ontvangt het aanslagbiljet gemeentebelastingen dan voortaan digitaal. Deze instelling kunt u altijd weer wijzigen.

Hoe weet ik of er een nieuw bericht is?

Het is belangrijk dat u een e-mailadres opgeeft in MijnOverheid. U ontvangt op dat e-mailadres een melding, zodra er een nieuw bericht voor u klaarstaat.

Vragen?

Hebt u nog vragen? Neemt u dan contact met ons op, via telefoonnummer 14 0172 (spreek ‘Alphen aan den Rijn’ in). Of stuur een e-mail naar belastingen@alphenaandenrijn.nl