Persoonsgegevens aanpassen of verwijderen
U kunt een verzoek indienen om uw gegevens te laten aanpassen, aanvullen, afschermen of verwijderen. Bijvoorbeeld:
- Als de persoonsgegevens die de gemeente verwerkt niet juist zijn.
- Wanneer uw persoonsgegevens niet volledig zijn.
- Als u vindt dat uw gegevens niet van belang zijn voor het doel waarmee ze zijn verzameld.
- Als u vindt dat uw gegevens door de gemeente worden gebruikt die strijd zijn met de wet.
Tijdens het onderzoek kunt u de gemeente verzoeken uw gegevens niet verder te verstrekken.
Voorwaarden
- Uw vraagt uw eigen persoonsgegevens op.
- U kunt geen persoonsgegevens van iemand anders opvragen.
- Wij vragen om uw legitimatie. Dan weten wij zeker dat de aanvraag wordt gedaan door de juiste persoon.
- Bent u jonger dan 16 jaar of staat u onder curatele, dan kan alleen uw wettelijk vertegenwoordiger namens u een verzoek indienen.
Bijzonderheden
- Voor het aanpassen van gegevens in de Basisregistratie Persoonsgegevens (BRP) neemt u contact op met de afdeling Burgerzaken.
- U kunt uw gegevens niet laten verwijderen als uw gegevens moeten worden bewaard. Bijvoorbeeld bij het aanvragen van een uitkering of subsidie.
Aanvraag
Wilt u uw persoonsgegevens laten verwijderen of wijzigen? Stuur hiervoor e-mail naar privacy@alphenaandenrijn.nl.
Omschrijf duidelijk waarom u dit verzoek doet. Wij nemen contact met u op.
Wij handelen uw verzoek binnen 1 maand af.